چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
اسماعیلی

حوزه/ رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره فعالیت‌های نزدیک به سه سال شهید رئیسی، گفت: ۲ هزار برنامه داخلی و ۳۴۵ دیدار خارجی، حاصل فعالیت‌های ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، غلامحسین اسماعیلی، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت درباره فعالیت‌های نزدیک به سه سال دفتر رئیس جمهور شهید، گفت: رئیس جمهور شهید، نه تنها رئیس‌جمهور تحول‌گرا بلکه رئیس‌جمهور تحول‌ساز بودند و برنامه ایشان، تحولی برای دولت مردمی بود.

وی افزود: تحول، نیازمند فکر و اندیشه تحولی، انگیزه تحولی و اقدام جهادی است و معمولا این موارد را در بین گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنند. رئیس جمهور شهید ما به تنهایی جامع شرایط تحقق تحول در جامعه و دولت بود و تحول را هم در حوزه‌های داخلی و خارجی دنبال می‌کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: برخی از ثمرات تحول در این ۳ سال پدید آمد و برخی دیگر از ثمرات در سال‌های آینده پدید خواهد آمد.

اسماعیلی درباره فعالیت‌های نزدیک به سه سال شهید رئیسی گفت: ۲ هزار برنامه داخلی و ۳۴۵ دیدار خارجی حاصل فعالیت‌های او بود.

وی گفت: پیشنهاد من این است که آقای خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، مجموعه‌ای را با عنوان شهید رئیسی و دولت او از منظر و کلام رهبری آماده کنند و دولتمردان آینده بتوانند این اقدامات تحولی را در جزوه‌ای مختصر ببینند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دفتر رئیس‌جمهور فقط نقش یک دبیرخانه را نداشت، گفت: این دفتر به بدنه کارشناسی و ارائه گزارش‌های شناحتی برای رئیس‌جمهور تبدیل شده بود. بر همین اساس در دفتر رئیس جمهور، ۳۰ کارگروه با بیش از ۴۰۰ نخبه تشکیل شد تا گزارش‌های رسیده به رئیس‌جمهور از این مسیر عبور کند.

اسماعیلی تاکید کرد: در این مسیر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ گزارش کارشناسی شده، تهیه و تقدیم رئیس جمهور شهید شد و بیش از ۴۲ هزار مکاتبه با رئیس‌جمهور در این‌باره انجام شد که این عدد بیش از ۱۰ برابر دوره مشابه در دوره رئیس‌جمهور قبل است.

وی با بیان اینکه برای سفرهای استانی رئیس‌جمهور، کتابچه محتوایی تهیه می‌شد، گفت: در این کتابچه‌ها بیش از ۳۰۰ نفر کار کارشناسی انجام می‌دادند و افکار سنجی مسائل صورت می‌گرفت، زیرا رئیس‌جمهور شهید به دنبال حل نظام مسائل کشور بود و در نشست‌های مختلف ۵۰ مسئله مهم کشور از جمله در حوزه مسکن، مسائل خارجی، محیط زیست و معیشت مردم، بحث و بررسی شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: در مجموع این نشست‌ها و برنامه‌های انجام شده رئیس‌جمهور، ۲۲ هزار و ۷۴۹ مورد دستور از طرف رئیس‌جمهور یا دفتر بر اساس تنفیذ اختیاری که ایشان داده بودند، صادر شد که نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۷ برابر شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه جوان‌گرایی، میانگین سنی دولت سیزدهم ۵۷ سال شد، در حالی که در دولت قبل این عدد ۶۰ سال بود، گفت: همچنین از ۸۴۲ مقامی که در دولت سیزدهم منصوب شدند، ۴۳۲ نفر برای نخستین بار در این جایگاه‌ها منصوب شده بودند.

وی در پایان، تصریح کرد: از همه مسئولان دفتر برای زحماتی که در این مدت تحمل کردند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha